zaterdag, oktober 23, 2004

Met de vlam op de dijk

Honderden lichtjes op een vrijdagavond langs de Waddenzee. Het was een indrukwekkend gezicht. In het kader van de fakkelactie 'laat het Wad niet zakken' een initiatief van GroenLinks en de Waddenvereniging stonden een paar duizend mensen met fakkels op een dertigtal locaties langs het Wad. Ik stond samen met mijn vriendin en enkele fractiegenoten bij café Het Zielhoes in Noordpolderzijl. Na een korte fakkelinstructie en het oefenen van een speciaal gecomponeerd waddenlied, beklom iedereen de dijk. Aldaar stak iedereen zijn fakkel de vuurkorf en zocht vervolgens een plekje waar de kans dat je buurman je per ongeluk in de fik zou zetten, minimaal zou zijn.
De sfeer was bijzonder, gemoedelijk, een soort gelaten protest. Je bent het met elkaar oneens met het kabinetsbeleid, maar je vreest het ergste omdat dit kabinet niet echt genegen lijkt om naar geluiden uit de samenleving te luisteren.
Ik maak me zorgen om het Wad en ik vrees dat de succesvolle fakkelactie van vanavond een van de weinige lichtpuntjes was voor het gebied.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage