maandag, februari 26, 2007

Woordenstrijd (x2)


Na dagen vol campagneactiviteiten nam ik zondag de gelegenheid te baat om even een rustmomentje in te bouwen: beetje uitslapen en m'n Xbox afstoffen. Telefoon om 15.00 uur: een van mijn partijgenoten had zich afgemeld voor het zoutzuurdebat van de SP. Of ik niet even kon invallen om over de voordelen van de baanverlenging Eelde te komen praten. Ach ja, een dag geen campagne is een dag niet geleefd, dus dan maar ongeschoren op 't fietsje richting platformtheater. Zo zat ik een halfuur na het telefoontje achter de microfoon naast een vertegenwoordiger van VOLE (actiegroep tegen baanverlenging) en dagvoorzitter Tjeerd van Dekken. Soms is het beter om lichtelijk onvoorbereid een debat in te gaan, anders ligt het risico op de loer dat je teveel in de details gaat.

Het debat liep wel lekker. Het was aardig dat de twee SP-wethouders uit de stad ook aanwezig waren. De provinciale SP is namelijk tegen baanverlenging, maar de stad is aandeelhouder in de luchthaven. Dus ik vroeg: hoe staan de twee wethouders daarin? Aanvankelijk schoven Visser en Verschuren elkaar de hete aardappel toe, maar uiteindelijk zei die laatste: 'Ach, het staat wel mooi in het provinciale SP-programma, maar het is geen punt waar we in de stad het college over laten struikelen.'

Van een andere orde was het evenement dat die avond in The Palace plaatsvond: de Freestyle Dance en Rap Battle. Ik vind het persoonlijk een van onze leukste campagneactiviteiten. Perfect georganiseerd door Toon van der Veer in samenwerking met kakelvers raadslid Sherlock. Jongeren uit de provincie Groningen en omstreken namen het tegen elkaar op in woord en beweging. Indrukwekkende prestaties. En laten we wel zijn, uiteindelijk is een politiek debat een rap-battle in slowmotion. Allebei heeft het z'n eigen jargon en trucs. Ik heb de hele avond foto's staan schieten. Erg leuk. De resultaten kan je hier zien. Onze gedeputeerde Ineke Mulder zat in de jury en mede-kandidaatstatenlid Laura Smit was ook tot in de late uurtjes in the house. Zoiets gaan we snel weer organiseren!

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage