vrijdag, juni 29, 2007

De hand van Platini

Briljant was het! Het EK onder de 21 in Nederland, Groningen speelstad, de finale in de Euroborg, Nederland in de finale, en dan ook nog winnen. En het dan ook nog live meemaken. Fantastisch. En als toefje slagroom: een hand van Platini!

Het ging als volgt. Tijdens de excursie van de Groninger Provinciale Staten in Hamburg werd me tussen neus en lippen gevraagd of ik niet naar de finalewedstrijd van het Jeugd-EK wilde. Want ik had destijds mede het initiatief genomen om handtekeningen te verzamelen om het EK onder 21 naar Groningen te halen. Dus ik zeg natuurlijk: graag!

Of ik me om 17.00 uur wilde melden bij het Menzis-gebouw. Aldaar aamwezig: heel bestuurlijk Noord-Nederland, de top van de KNVB, en de baas van de UEFA himself: Michel Platini. Ik sta bescheiden opgesteld in de hoek, niet ver van de ingang. Naast me staat een groepje belangrijke mensen, waar dhr Platini op afloopt. Hij schudt een paar handen, draait zich vervolgens naar me toe, kijkt me aan, denkt: 'waarom ook niet', en schudt me vriendelijk doch zakelijk de hand, om zich vervolgens weer om te draaien en zich door Jeu Sprengers te laten begeleiden richting dinerzaal.

Van te voren had ik nog gegrapt dat ik zou proberen mezelf met Platini op de foto te laten zetten. Maar dit kon er ook wel mee door.

Werd Nederland ook nog eens Europees Kampioen. Wat een avond!

In 2020 moeten we nog maar eens speelstad zijn, maar dan voor het echte EK!

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage