vrijdag, april 27, 2007

Dag van de Arbeid

De dag van de arbeid nadert. Letterlijk! 1 mei aanstaande markeert de dag dat ik aan mijn nieuwe baan begin. Dan treed ik in dienst van de belangenbehartiger van het bedrijfsleven in Noord-Nederland: VNO-NCW Noord. Ik word projectmanager externe communicatie. Een hele mooie klus, heb er erg veel zin in.

Bij de uitoefening van mijn vorige baan -projectmedewerker bij de Wiardi Beckman Stichting- brachten we verschillende werkbezoeken. Zo spraken we ook geregeld vertegenwoordigers van ondernemersorganisaties in andere regio´s. Tijdens een van die ontmoetingen hoorde de gesprekspartner dat ik al sinds mijn 21ste in Provinciale Staten zat. Dat zinde hem helemaal niet, dus hij vroeg op indringende wijze wanneer ik van plan was een ´echte´ baan te vinden. “Niet in die politiek blijven hangen, daar hebben we niks aan. Ga eerst maar een paar jaar echt aan het werk.” Bij het vertrek kwam hij er nogmaals op terug: “Wel doen, he, het echte leven in. Beloofd?”

De goede man kan tevreden zijn. Al blijft het natuurlijk een beetje polderen: het Statenwerk blijf ik er lekker naast doen!

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage