donderdag, maart 08, 2007

Verloren

Ik kan er niks anders van maken. Hard onderuit gegaan. Maar wel nog steeds de grootste. Nadat de uitslagen van de eerste drie gemeenten binnen waren, wist ik al genoeg. De trend was in alle delen van Groningen zichtbaar. Vooral in Oost-Groningen hebben we van Jan verloren. Want met alle respect voor SP-lijsttrekker Kees Swagerman: al zouden z'n kiezers over 'm struikelen dan wisten ze nog niet wie het was. Geeft ook niks. Ik ben destijds in de Staten gekomen dankzij het Wouter Bos-effect. Dat hebben we toen ook dankbaar geincasseerd.

Je wil graag geloven dat je met een goeie campagne het verschil kan maken. Maar dat zit er, zeker bij de provinciale verkiezingen, gewoon niet in. Erg jammer. Maar we hebben gewoon een goeie campagne gedraaid. Geldt ook voor het CDA trouwens. In dat opzicht zitten Marc Jager en ik een beetje in hetzelfde schuitje.

Waar ik vooral van baal is dat Laura er waarschijnlijk niet in gaat komen. Mijn homie in de fractie en daarbuiten. Dit heeft ze niet verdiend. Laura heeft zich met veel hart voor de zaak ingezet, was zichtbaar en heeft politiek talent. Het is helemaal zuur omdat ik nu het enige fractielid onder de 40 ben (laat staan onder de dertig!). Nu is het een kwestie van scherven rapen, en weer vol aan de bak. En maak je om mij geen zorgen: what does not kill me makes me stronger.

Labels: , ,

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker" was het origineel, dacht ik. Desalniettemin gecondoleerd. Het gebrek aan vernieuwing op de hogere plaatsen breekt de provinciale PvdA nu op.

12:16 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage