donderdag, juli 01, 2004

Jack de Vries II

Toch mooi dat er meteen een illustratie volgt bij wat ik eerder schreef over de adviseur van dhr Balkenende. Een dag voordat Nederland het voorzitterschap van de EU op zich neemt, besluit onze premier een open brief te schrijven aan Jan Mulder aangaande de manier waarop Dick Advocaat bejegend wordt. Is er dan een adviseur die zegt: "aha! Het Nederlands elftal is opeens populair, laten we daar op inhaken"? Of denkt de premier: "Hm, die Dick Advocaat ontvangt net zoveel respect als ikzelf, dus laat ik maar voor hem in de bres springen, dan sta ik voortaan in elk geval niet alleen." Wanneer het eerste het geval is, dan kan ik me toch voorstellen dat dat op een andere manier gebeurt dan via een open brief aan een columnist. Mocht het gebeurd zijn omdat Balkenende zelf de drang had om het te doen, dan moet er toch een adviseur zijn die het hem ten zeerste af raadt? Er moet dan toch iemand zijn die zegt: "je staat op het punt om zelfs ten tijde van deze oranjefurie een modderfiguur te slaan. Herinner je dan niet hoe het de laatste keer ging dat je met oranjes te maken had?" En als klap op de vuurpijl verwijst de premier ook nog naar een steekproef onder 9000 mensen waarvan 80% hetzelfde vindt als hij. Nou, in dat geval ken ik ook nog wel wat representatieve opiniepeilingen over het functioneren van dhr. Balkenende. Zou hij daar dan alsjeblieft óók consequenties aan willen verbinden!?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage