zaterdag, augustus 20, 2005

Tijd om in vorm te komen


Het nieuwe politieke seizoen werd vanmorgen ingeluid door mijn postbode die met veel geweld probeerde de begroting door mijn brievenbus te stampen. Na enkele verwoede pogingen gaf hij het op en belde aan. "Hij paste nét niet", en hij gaf me de verfrommelde envelop met de grote stikker ´Embargo t/m 24 Augustus 2005´. Dus helaas hier geen citaten uit de programmabegroting 2006. Dat komt allemaal nog wel.

Nu het einde van mijn vakantie nadert, wordt het tijd om weer in vorm te komen. Enerzijds moet de routine weer opgepikt worden van het lezen van de stukken. Anderzijds is het ook zaak fysiek weer wat trainingsarbeid te verzetten. Al studerende en vergaderende leid ik toch een vrij zittend bestaan, hetgeen niet bevorderlijk is voor de conditie. Dus daarom heb ik de hardloopschoenen uit de kast gehaald en loop ik voor ´t ontbijt mijn vaste rondje.

Verder staan de komende weken in de teken van het verkiezingsprogramma 2006 voor de PvdA in de stad Groningen. Ik zit in een groepje van drie die het concept verkiezingsprogramma aan het schrijven zijn. Een mooi proces waarbij allerlei mensen even met je willen babbelen en allemaal werkgroepen hun concept teksten opsturen. Je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen. De een wil een kort programma, de ander een uitgebreid stuk. Op de afgelopen Algemene Ledenvergadering is er door de leden al geschoten op onze eerste schrijfsels. In september krijgen we nog zo´n sessie op basis van het eerste concept, waarna een maand later geammendeerd zal worden om het programma definitief vast te stellen. Een intensieve klus, maar wel ideaal om je politieke vaardigheden scherp te houden.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage