zaterdag, juli 17, 2004

Komt die demarage!!!!

Wat een heerlijke sportzomer: Wimbledon, EK Portugal en de Tour de France, met de Olympische Spelen als toetje. Ook de reclameblokken passen zich aan het sportevenement van het moment aan. Zowel bij de Tour als het EK voetbal doet zich een opvallend verschijnsel voor: de ex-commentatoren worden massaal ingezet bij de reclames. Hugo Walker zat volgens mij in zeker 6 spotjes rond het EK. Met zinnen als 'Daar gaat ie denk ik' en 'komt dat schhhoooooott!!!' spoorde hij ons aan om auto's, bier en noem maar op, aan te schaffen. En nu rond de Tour is het Jean Nelissen die ons verslag doet van etappes via sms'jes, boeken, kranten, enzovoort. Theo Koomen had bakken met geld kunnen verdienen in deze tijden van sportnostalgie. Ik gun het ze van harte hoor, maar wat maakt deze mensen zo karakteristiek. Frank Snoeks (tv commentator) of Jaques Chapel (radio Tour) zullen we niet snel in de Ster voorbij horen komen. Hoewel niets onmogelijk is, nu ik Martin Ros steevast 'Glashelder' hoor zeggen namens Interpolis. Blijkbaar zoeken reclamemakers toch die karakters die bij een grote groep een gevoel van herkenning en weemoed oproept. Maar hoeveel waardering ik ook heb voor Hugo Walker, een auto kopen vanwege een verslaggever gaat me toch wat te ver.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage